Fontos beruházást tett a fenntarthatóbb működésért az Auchan Magyarország és a Waberer’s International Nyrt. leányvállalata a WSZL, ugyanis a kiskereskedelmi láncnál befejeződött az áruházi kiszállítást végző flotta korszerűsítése, amelyben a járművek átlagéletkora így 1,5 évre csökkent. Ráadásul ezzel a lépéssel éves szinten 95-100 ezer liter üzemanyagot tudnak majd megspórolni a korábbiakhoz képest. Együttműködésük keretében a két vállalat az elmúlt években következetesen mérsékelte a működésből fakadó káros környezeti hatásokat, a megújult flotta ennek a stratégiai lépéssorozatnak egy újabb állomását jelenti.

A napokban befejeződő beruházással a két vállalat az Auchan Magyarország áruházi kiszállításban használt teljes kamionflottáját cserélte le a legújabb VOLVO és DAF vontatókra. Az EURO 6-os normát teljesítő gépjárművek 2015-ben kerültek először forgalomba, amikor hatályba lépett az új uniós környezetvédelmi szabvány. Ennek célja, hogy korlátozza a közúti járművek által kibocsátott szennyező gázok mennyiségét és arra ösztönözze a gyártókat, hogy fenntarthatóbban működő autókat készítsenek. Az EURO6 jelenleg a legfrissebb szabvány, és azoknak az üzemanyaggal működő autóknak jóval környezetkímélőbb a motorja, amelyek ennek az előírásnak megfelelnek.

Ennek tudatában az Auchan Magyarország a WSZL-el együttműködve a teljes kamionflottáját frissítette. Mindegyik új DAF és Volvo típusú gépjármű a legmodernebb telematikai rendszerrel van felszerelve, amely állandó kapcsolatot tart a gépjárművezetők és a fuvarszervezők között, valamint lehetővé teszi, hogy valós időben nyomon kövessék a járművek helyzetét, a vezetési stílust, a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást is. Ezzel nem csak idő és pénz takarítható meg, hanem hatékonyan lehet csökkenteni a károsanyag-kibocsátást és javítani a flotta fenntarthatóságát is.
A beszerzésnek köszönhetően 8,1 százalékkal csökken az áruházlánc szállításból fakadó, éves károsanyag-kibocsátása és ráadásul 90-100 ezer literrel kevesebb üzemanyagra lesz szükség. A flotta korszerűsítésén túl a két vállalat olyan megoldásokon és eszközbeszerzésen is dolgozik, amelyek hozzájárulnak az áruházi kiszállítási folyamatok fenntarthatóságának és hatékonyságának növeléséhez. A most forgalomba helyezett 15 vontatóval a hazai Auchan teljes éves fuvarmennyiségének 30-35 százalékát fogják végezni.

„Számos projektnek köszönhetően következetesen csökkentjük a szállítmányozásból (Scope 3) eredő CO2 kibocsátásunkat, a most átadott kamionok ennek a lépéssorozatnak egy újabb állomását jelentik. Mindez szerves részét képezi Klíma Stratégiánknak, amely tartalmazza a Science Based Target kezdeményezés (SBTi) által hitelesített, hosszú távú kibocsátáscsökkentési céljainkat. Ennek megfelelően 2030-ra az áruházaink működéséből fakadó (Scope 1 és 2) CO2 kibocsátást 46%-kal, az azon kívüli kibocsátást (Scope 3) pedig 25%-kal fogjuk mérsékelni” – mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan CSR igazgatója.

“Cégcsoport szinten tudatosan teszünk azért, hogy munkafolyamataink a legkisebb környezeti terheléssel járjanak, hiszen nem csak nekünk, de minden logisztika szolgáltatónak igen jelentős a környezeti lábnyoma. Éppen ezért a szektorban elsőként hoztuk létre a Green Division részlegünket, egy olyan zöld szemlélet kialakítására dedikált csapatot, amely maximálisan támogatni tudja megbízóink fenntarthatósági törekvéseit” – tette hozzá Patai Krisztina, a Waberer’s International Nyrt. Green Division Igazgatója.

Az Auchan Magyarország és a Waberer’s leányvállalata, a WSZL együttműködése 2016-ra nyúlik vissza, 2018 óta pedig a kiskereskedelmi lánc teljes országos kiszállítási feladatait a szállítmányozási cég látja el.

A WSZL-ről:

A WSZL Kft. a Waberer’s International Nyrt. belföldi logisztikai leányvállalata, amely mára a legnagyobb logisztikai szolgáltató céggé nőtte ki magát Magyarországon, és különösen megkerülhetetlen szereplő lett a hazai élelmiszeriparban. A WSZL belföldi fuvarozási szolgáltatásai mellett komplex raktárlogisztikai megoldásokat nyújt partnereinek. A hazai piacon szolgáltatási portfóliójukat tekintve egyeduralkodónak számítanak. Közel 2000 raktári dolgozót és 1000 gépjárművezetőt foglalkoztatnak, több mint 800 saját fuvareszközön, raktárkapacitásukat tekintve pedig 240.000 négyzetméterrel rendelkeznek. Versenyelőnyüket az ügyféligényekre adott komplex megoldások jelentik, ugyanis a félkész termékek beszállításától a gyártástámogatáson át a kiszállításig, a termelésbe integrálódva szinte mindenre van megoldásuk, ugyanis nem iparágspecifikusan működnek. Olyan nagy multinacionális vállalatokat szolgálnak ki, mint a Magyar Telekom, az Unilever vagy a Media Markt.

Fotók